- De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas is van plan om eind 2025 ’s werelds langste vlucht te lanceren.
- De routes zullen Sydney verbinden met New York en Londen, waarbij voor die laatste route meer dan 17.000 kilometer wordt afgelegd.
- Qantas heeft bekendgemaakt hoe de cabines voor de eerste klas en de business class eruit zien aan boord van de A350-1000 die op de routes zal vliegen.
- Lees ook: De laatste Boeing 747 is van de band gerold – op deze 7 manieren heeft de legendarische jumbojet de luchtvaartsector voorgoed veranderd.
De langste passagiersvlucht ter wereld kun je momenteel boeken bij Singapore Airlines: een vliegreis van 15.300 kilometer tussen Singapore en New York.
Maar dit record zal over twee jaar worden verbroken. De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas wil eind 2025 ’s werelds langste vluchten lanceren, die 21 uur in beslag neemt.
De routes zullen Sydney verbinden met New York en Londen, de laatste over een afstand van meer dan 17.000 kilometer. Er komen ook nieuwe cabinesuites voor deze vluchten. Neem een kijkje!
Dit worden de luxe cabines op de langste vlucht ter wereld van Qantas
Dit worden de luxe cabines op de langste vlucht ter wereld van Qantas
-
Singapore Airlines heeft momenteel de langste vlucht ter wereld: 15.300 kilometer tussen Singapore en New York.
Sorbis/Shutterstock
-
Maar dit record wordt over twee jaar verbroken, als 's werelds nieuwe langste vlucht van start gaat.
Airbus
-
Vanaf eind 2025 vliegt de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas tussen Sydney en New York en Londen, met een afstand van respectievelijk ruim 16.000 en 17.000 kilometer.
Bron: Airline Weekly
Airbus
-
De routes zullen worden gevlogen door twaalf Airbus A350-1000 vliegtuigen met Rolls Royce Trent XWB-97-motoren, die worden aangedreven door duurzame vliegtuigbrandstof.
Bron: Rolls-Royce
Airbus
-
De ambitieuze routes zijn misschien niet voor iedereen weggelegd, want sommige reizigers geven de voorkeur aan een tussenstop in plaatsen als San Francisco, Singapore of Dubai.
Taylor Rains/Insider
-
Maar voor wie bereid is 21 uur in de lucht te hangen en te betalen voor comfort, heeft Qantas innovatieve suites in de eerste en business class gemaakt, om de passagiers aan boord ontspannen te houden.
Qantas
-
…heeft Qantas gekozen voor slechts 238 stoelen in vier cabines, waaronder economy, premium economy, business en first.
Bron: Qantas
Qantas
-
In de business class heeft de luchtvaartmaatschappij de cabine geconfigureerd in een 1x2x1 indeling met 52 stoelen.
Bron: Qantas
Qantas
-
Passagiers vinden daar een overvloed aan luxevoorzieningen, waaronder een volledig gesloten privacydeur…
Bron: Qantas
Qantas
-
-
-
-
-
-
-
Passagiers in de middelste stoelen kunnen een tussenschot gebruiken voor extra privacy, zodat elke business class-stoel volledig is ingekapseld.
Bron: Qantas
Qantas
-
De eerste klas heeft nog meer luxe. Met zes suites in een 1x1x1 indeling, krijgen reizigers een afgesloten ruimte met een ligstoel…
Bron: Qantas
Qantas
-
-
-
…en zes opbergruimtes, waaronder in de armleuning, onder de voetenbank en naast het tv-scherm.
Bron: Qantas
Qantas
-
-
-
-
Dankzij het ontwerp van de suite kunnen twee mensen samen vergaderen of dineren.
Bron: Qantas
Qantas
-
Dit ontwerp is vergelijkbaar met dat van een handvol andere luchtvaartmaatschappijen. Qatar Airways en de Duitse budgetmaatschappij Condor bieden ook premiumproducten met meerdere zitplaatsen aan.
Natt McFee/Condor Airlines
-
Volgens Qantas zullen de suites van de A350-1000 50 procent meer ruimte bieden dan die van de Airbus A380…
Bron: Qantas
Qantas
-
…en de cabine heeft ook een "op maat gemaakt verlichtingsprogramma dat stemming en slaappatronen beïnvloedt."
Bron: Qantas
Qantas
-
Hoewel de meeste mensen waarschijnlijk liever in eerste of business class reizen, zullen de non-stop vluchten ook 40 premium economy stoelen en 140 stoelen in reguliere economy bieden.
Bron: Qantas
Qantas
-
Qantas heeft geen afbeeldingen van die opties vrijgegeven, maar zegt dat alle passagiers toegang zullen hebben tot WiFi, Bluetooth en een "welzijnszone", waar premium-drankjes zullen worden geschonken en waar passagiers hun benen kunnen strekken.
Bron: Qantas
Qantas
-
Hoewel de eerste passagiersvluchten nog jaren op zich laten wachten, heeft Qantas in 2019 drie testvluchten uitgevoerd om de menselijke gezondheid te controleren terwijl men zoveel uur in de lucht was.
David Slotnick/Insider
-
Insider zat op een van de vluchten, waarbij een Boeing 787-9 werd gebruikt en piloten, stewardessen en passagiers werden gescreend.
David Slotnick/Insider
-
De piloten moesten voor, tijdens en na de vlucht hun urine laten testen om het melatonineniveau bij te houden, en droegen ook hersen-, licht- en activiteitsmonitors.
David Slotnick/Insider
-
De gezondheid van de passagiers werd ook gevolgd via activiteitenmonitors en een reactietest op een iPad.
David Slotnick/Insider
-
De studie hielp Qantas en Australische regelgevers inzicht te krijgen in het effect van specifieke verlichting, maaltijden en inflight entertainment op de menselijke gezondheid en interne klokken.
David Slotnick/Insider
-
"Alle ontwerp- en service-elementen zullen samenwerken om het comfort, het gemak, de gezondheid, het welzijn aan boord aanzienlijk te verbeteren en de impact van jetlag te helpen minimaliseren," zei de Australische ontwerper David Caon, die de stoel hielp ontwerpen, in een persbericht.
Qantas